Brev:
Nægter bryst om dagen
30. juli 2010
Alder:
5 mdr.
Nægter bryst om dagen
Kære Helen
At få nummer to er bestemt lettere hos os end nummer et. Villads er dog begyndt at gøre mere væsen af sig. Og de to ligner faktisk rigtig meget hinanden. Villads er nysgerrig, opmærksom, viljestærk som sin bror. Han har dog en helt anden ro i kroppen og et ganske anderledes forhold til søvn.
Mit spørgsmål er angående mad og søvn.
Indtil Villads var tre måneder spiste han når han blev lagt til, hvilket han blev når han skulle sove og igen når han vågnede. Ved tre måneder begyndte han at sove markant kortere om dagen, hvor han før sov ml. 2 og 4 timer sover han nu ml. 45 og 1,5 time. Det betyder også at han jo ikke nødvendigvis er sulten når han vågner, hvorfor han nægter brystet. det er i det hele taget ofte han nægter brystet. De gange han acceptere er som oftest når han er meget træt og derfor halvsover under måltidet.
vores dag ser nogenlunde sådan ud.
Ammes ca. 7.00
Står op ml. 7-8
Ammes kl. 9.00
sover 45 min.
ammes ca. 13, hvor han falder i søvn sover ml. 45 og 1,5 time.
16.00 Ammes. Har han kun sovet 45min, falder han ofte i søvn her og sover 1,5 ellers sover han ca. 17. og i ca. 45 min.
19.00 Ammes
21.00 Ammes hvor han falder i søvn.
ml. 21 og 7 er han begyndt at vågne hyppigere de sidste nætter 3-4 gange. Han får mad og sover uden problemer videre.
Som sagt nægter han nogen gange helt amningerne eller han sutter kortvarigt og slipper så mælken sprøjter ud.
Du har tidligere skrevet at det er en god ide at adskille det at falde i søvn og amningen. Men jeg synes det er svært, når det nu er når han er træt han lader til at spise de største måltider.
Villads kan godt falde i søvn uden bryst, her skal han dog vugges. Han bruger ikke sut.
Villads følger samme kurve som sin bror og er en lang slank baby. (sidst han blev vejet var ved 4 mrd her var han næsten 7 kg og 70 cm.).
Jeg har idag malket ud og lavet vælling til ham han spiste 55 ml. kl. 20.00 og blev ammet kl 21.00, hvor han faldt i søvn.
Er det vælling/mos/grød der er vejen frem til færrer amninger om natten. Har tidligere sovet ml. 3-6 t ml. hver amning nogle enkelte gange hele 8 timer nu er det ofte hveranden el trejde time han melder sig.
Har købt fuldkorns rismel er det ok til vælling/grød?
Ser frem til dine atid gode svar
Mor