Brev:
Drikker for lidt - 12 mdr.
31. juli 2010
Alder:
12 mdr.
Drikker for lidt - 12 mdr.
Hej Helen
Min søn er nu blevet 1 år, og jeg er stoppet helt med at amme ham. Det kom helt naturligt, da han selv sagde fra. Jeg er nu bekymret for, at han ikke får nok væske i løbet af dagen, da han ikke drikket særlig meget. Jeg vil tro han kommer op på mellem 300 og 400 ml i døgnet inklusiv væske i maden. Hans bleer er våde indimellem, men urinen er tit meget gul og nogle gange ildelugtende.
Jeg tilbyder ham ofte vand men han gider for det meste ikke drikke noget. Jeg har prøvet at tilbyde ham fra drikkeflaske, sutteflaske og kop uden det store held. Heller ikke saftevand virker. Mælk er det han helst vil have, så det får han, når han vil.
Han har tidligere været bedre til at drikke men aldrig været rigtig god.
Har du nogle gode råd til, hvordan jeg får mere væske i ham?
Er det noget jeg skal være bekymret for?
Hilsen