Brev:
Madplan til 8 mdr. gammel pige
3. august 2010
Alder:
8 mdr.
Madplan til 8 mdr. gammel pige
Kære Helen
Så er der atter gået en måned og vores dejlige pige blev 8 måneder i går, jeg synes altså tiden går ufattelig stærkt, men hvor er det da en fantastisk tid der går:-)
Jeg ville blive meget glad hvis du atter vil lave en lille madplan ud fra hendes rimeligt faste dagsrytme:
07.-08.: Står op.
Ca. 08.30: Grød + vand af kop, derefter frugt i hånden.
Ca. 10.00: Ammes og puttes til formiddagslur.
11.30-11.45: Vågner
12.00-13.00: Grøntsagsmos med kød eller fisk + vand af kop
lidt senere lidt frugtmos
Ca. 15.00-15.30: Ammes og puttes til lur
ca. 16.30-17.00: Vågner - lidt frugtmos eller en lille lille smule grød
18.30-19.00: Aftensmad - grøntsagsmos med kød eller fisk + vand af kop
derefter frugt i hånd
Ca. 21.30 (nogle gange lidt senere dog senest kl. 22.00): Ammes og puttes til natten.
Ca. 01.00-02.00: Vågner og jeg tager hende over i vores seng og sover straks. Hun vågner ikke når jeg tager hende over, men hun vil bare lige over at mærke mig så vi sover som sagt straks videre.
04.00-06.00: Ammes kort og sover videre til næste morgen (ligger stadig i vores seng).
1. Har denne plan indtil nu både hvad angår dagsrytme og madplan været ok?
2. Synes du der skal mere mad på planen? Hvis hun skal have flere måltider så skal jeg nok skære ned på hendes portioner, for hun spiser simpelthen så meget når hun får de største måltider i løbet af dagen, hun er meget sulten (hvilket jeg synes er dejligt), så skal jeg skære ned på portionerne og synes du der skal flere måltider på programmet?
3. Hvornår kan jeg egentlig give hende små boller med smør eller andet pålæg der er salt i?
4. Er det ok jeg ligger hende over i vores seng om natten? Vi har en stor seng og sover uden problemer allesammen selvom hun ligger hos os. Hun sover videre straks hun kommer over til os, så jeg synes jo det er skønt, men derfor kan det jo godt være uhensigtsmæssigt????
Håber du har haft en dejlig ferie med dine kære:-)
Kærligst Maibrit