Svar: Problemer med middagsluren
5. august 2010
Alder:
2 år, 1 mdr.
Kære Anja
Christian har en alder nu, hvor han begynder at blive lidt bange for blandt andet små dyr - det kan være fluer, myg, myrer osv. som der jo ofte ses en del af i sommerperioden.
Jeg kan derfor ikke lade være med at tænke på, om han mon reagerer så voldsomt over sin barnevogn, fordi han måske er blevet generet af en flue ... Det kunne være en helt logisk forklaring på, hvorfor han pludselig vågner og er så ked af det, netop fordi det er barnevognen og det er typisk for alderen ...
Men uanset hvad årsagen så end er, så vil det være rigtig godt, hvis I på en eller anden måde kan få gjort ham tryg ved sin vogn igen. Det hjælper her ofte at trille ham nogle ture, hvor han får lov til at sidde i vognen, kigge på verden, opleve en masse - det forbinder han med noget hyggeligt og det kan gøre, at han atter føler det okay at være i sin vogn.
Alternativet kan jo også være at lade ham sove inden for om dagen i en periode og så se om han ikke derefter vil acceptere en middagslur i sin barnevogn. Nogle gange er det en lille ændring der skal til og efter lidt tid, så går det fint igen, så har han fået barnevognsluren på afstand og synes atter det er rart at ligge der .. :)
Dagplejer har sandsynligvis en tremmeseng, rejseseng eller lignende han kan blive puttet i der :)
Håber du kan bruge ovenstående lidt videre, fortsat held og lykke med ham :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske