Brev:
Min søns kost
5. august 2010
Alder:
7 mdr.
Min søns kost
Hej Helen
Jeg har et par spørgsmål omkring min søns kost.
Min dreng bliver 7 mdr om et par dage.
Hans dag ser nogenlunde sådanne ud:
Vågner kl. 07.30-08.00
Ca. kl. 08.00, Får flaske (100-150 ml) Vil bare ikke spise mere.
Sover fra kl 10.00-11.30
Kl. 11.30/12.00: Får grød
Sover fra 13.30 - 15.00
Kl. 15.00: Får frugtmos + A38 og lidt falske hvis han vil.
Kl. 18.00: Får grønssagsmos
Kl. 19.30: Får godnatflaske: 230 ml
Sover derefter og vågner gerne en gang ved 02.00 tiden og får 200 ml. flaske. Og sover så videre.
Min SP mener at han sover for lidt om dagen, men han vil altså ikke mere. Og hun vil gerne have jeg indfører et måltid mere, men han er altså ikke et barn som skriger efter mad. Hvis det var op til ham så skulle der gå 6 timer mellem hvert måltid.
Han vejer næsten 9 kg og er en MEGET glad som faktisk kun brokker sig hvis han er træt eller vil leges med :-)
Jeg vil prøve at vende ham af med flasken om natten, men det er bare så svært da han bare er SÅ sulten der. Hvordan vender jeg ham nemmeste af med den...?
Og vil også til at give ham grød om morgen i stedet for flaske. Men er det for tidligt at han kun får flaske om aften? Og så lidt i løbet af dagen her og der.
Nu har jeg hørt fra flere at de skal have 400 ml mælk hver dag. Hvis han nu kun får 300-350, så skal han have jerndråber? Er det også sådan hvis det f.eks kun er 1 dag en gang i mellem?
Må børn gerne få kartofler hver dag? Min søn er SÅ glad for det. Eller skal jeg prøve at introducere ris et par gange om ugen!?
Jeg kan vel også snart begynde på noget fisk?
Hvordan synes du ellers hans dag ser ud... Noget jeg kunne gøre allerledes?
Tror det var det i denne omgang.
De bedste hilsner fra os...