Brev:
Putning - hjælp
6. august 2010
Alder:
12 mdr.
Putning - hjælp
Hej Helen.
Nu har jeg fulgt en del med på sidelinjen, men nu er det hele virkelig gået i hårknude.
Vi har Jonas som lige er blevet 1år. Han er en meget glad og aktiv dreng, som aldrig har været super glad for det der man kalder sove. :)
Han sover igennem om natten, og han sover omkring 1 time formiddag, og max 1 1/2 time til middag, og når han er blevet hentet i vuggestue kl. 15, bliver jeg får det meste nød til at ligge ham igen kl. 16, og så får han kun lov til at sove en 1/2 time. Det skal siges at vi har givet ham den dårlige vane at skulle gå tur med barnevognen for at han kan sove. Det kan sagtens tag 20min.
Nu er Jonas kommet ind i periode hvor han er meget mor syg, eller han har ihvertfald brug for meget tryghed. Vi gør alt hvad vi kan får at hjælpe ham igenem denne periode. Han har meget svært ved at falde i søvn når det er sengetid. Det er det rene mareridt!!! Vi er ved at være meget desperate!!
Her er vores rytme med Jonas på en alm dag, når han er hjemme:
06.00 vågner han
06.45 Havregrød
08.00 - 09.00 lu(den har vi prøvet at droppe, men det vil han ikke)
09.30 frugt/kiks
11.15 middagsmad
12.30 - 13.30/13.45 eftermiddagslur
14.30 frugt/bolle
16.00 - 16.30 lur
17.15 aftensmad
18.45 bad
19.45 slappe af med mor/far
20.00 Putning
20.30/45 sover
Vi har prøvet at sidde inde hos hos ham, læse, synge, nynne, nusse, men det er bare blevet en ond cirkel det hele. Jeg kan nemlig bestemt ikke lide at lade ham ligge og græde sig i søvn!
Håber virkelig du kan hjælpe os. Det tager virkelig hårdt.
Med venlig hilsen
Sandra