Brev:
Natteravn
7. august 2010
Alder:
8 mdr.
Natteravn
Hej Helen
Et spørgsmål i forlængelse af det andet jeg har sendt til dig.
Nu er det ved at være ofte, at Magnus vågner om natten og kan ligge vågen ca. 1 times tid, hvor han bliver ked, hvis jeg går. Eller også vender han sig om og hiver sig op i tremmerne, når jeg sidder inde ved siden af hans seng.
Vores døgn kan se således ud:
Vågner kl. 5.30 om morgenen og virker frisk.
Han bliver ammet og vi står op og hygger.
Sover lur i 1½ -2 timer kl. 7.00-7.30 i barnevognen, han vil ikke ligge i sin seng der.
Vågner kl. 9-9.30 kommer op og spiser morgenmad, der vil han rigtig gerne ammes også, og kan blive lidt hys. hvis ikke han får lov. Nogen gange kan jeg ikke få grød i ham, fordi han hellere vil op og ligge ved brystet.
Sover igen kl. 12-12.30 i barnevognen efter en lille gåtur i skoven.
Vågner kl. 13.30-14 Der sover han kun ca 1½ time og virker ikke altid som om han er frisk.
Så kommer han op og får frokost og bliver dernæst ammet, hvilket han jo meget gerne vil.
Ofte er det sådan, at når han bliver ammet, så "gylper" han meget bagefter og et stykke tid efter endda.
Sover igen kl. ca 15.30-16 hvis ikke han har taget sin tidligere lur senere, så springer han denne lur over og bliver rigtig træt til aften, så det fungere ikke rigtig. Jeg er lidt i tvivl om han skal sove efter 16 eller ikke.
Vågner efter ½ -1 time og får aftensmad, kommer i bad og alle de aftenting man normalt gør.
Kl. 19-19.30 går vi ind for at putte og der bliver han også ammet.
Så vågner han som regel efter 30 min.-1 time og der ammer jeg ham igen, da jeg ellers ikke kan få ham til at falde til ro igen.
kl. 22-23 tiden vågner han som regel igen og der prøver jeg at berolige ham, hvilket overhovedet ikke dur, han bliver ullykkelig, så jeg tager ham op og ammer ham igen.
kl. 00- 00.30 vågner han igen og der VIL jeg ikke amme, så jeg tager ham op og trøster, lægger ham igen, tager atter ham op og trøster, hvis han er ked og lægger ham igen, holder en hånd på ham, hvis han vil det.
kl. 03 vågner han igen og der sker det samme, ingen amning og der kan det gå helt galt, hvor han er vågen i nogen gange op til 1 time.
Så sover han til sidst til kl. 5-5.30 hvor han vil op.
Hvor meget skal jeg amme og hvor skal jeg holde fast i, at han ikke skal have noget, jeg er meget i tvivl, også fordi han hele tiden tiden får nye tænder. (2 ad gangen)?
Kan jeg lave om på vvores aften/nat rutine el. hvad?
Med venlig hilsen
Rie