Brev:
Søvnproblemer og fuldtidsarbejde - 15 mdr.
7. august 2010
Alder:
15 mdr.
Søvnproblemer og fuldtidsarbejde - 15 mdr.
Hej.
Jeg mangler hjælp til min dreng på 15 mdr. Han er glad, frisk og spiser/drikker godt i dagtimerne. Han sover godt om dagen - det vil sige 2 timer. Dog har jeg den sidste måned måtte trille ham i søvn, hvor jeg før ellers bare har kunnet lægge ham ud i barnevognen og så sov han. I dagplejen sover han dog fint selv og også gerne 3 timer.
Men hans nattesøvn har jeg sådan brug for hjælp til. Vi har gode faste aften rutiner, hvor vi leger / læser den sidste halve timer sammen med storesøster på 4 år. Derefter går jeg i soveværelset med min søn, hvor jeg putter ham og synger lidt kl. 19:30. Jeg bliver der samtidig med at jeg holder ham i hånden og kl. 19:45 til kl. 20:00 falder han somregl i søvn. Jeg har flere gange prøvet at få ham til at falde i søvn selv eller uden min hånd i hans, men det ender i gråd og tåre, og så giver jeg mig.
Hele natten vågner han så hver anden eller tredje time og det har han gjort siden han var 6 måneder. Når han vågner vil han somregl have vand af en kop eller sutten eller puttes under dynen. Jeg har flere gange prøvet at få ham til at tage den drypfri kop, men den vil han ikke have om natten. Vi står op kl. 7 og så er han frisk og spiser / drikker godt.
Det tærre på energien at skulle op så mange gange, når man samtidig har fuldtidsarbejde. Jeg kunne meget godt bruge nogle råd.
Knus Kiwibird