Brev:
Ideer til morgenmad
12. august 2010
Alder:
8 mdr.
Ideer til morgenmad
Hej Helen.
Jeg fortsætter lige min strøm af spørgsmål. Tak for svar sidst. Har prøvet at flytte Rasmus fra bordenden og det virker til at han er knap så strid under måltiderne, men lidt svært at vurdere da han desværre har været syg... og forsøger at få ham til at spise lidt oftere i løbet af dagen.
Tænkte om du har nogle ideer til hvad jeg kan servere til morgenmad. Han har fuldstændig mistet lysten til grød. Laver brækfornemmelser både over havregrød, øllebrød og færdig grød. Alle tre slags har han ellers spist med velbehag. Har forsøgt med bolle med ost, rugbrød med smøreost, som han selv kan spise med fingrene, og havrefras m mme, men han gider ikke rigtig andet end frugt for tiden. Skal jeg acceptere at det er sådan i en periode?
Han får stadig flaske tidlig morgen. Kan det evt være fordi han ikke er ordentlig sulten når han får morgenmad ca., 7.30? så denne flaske evt. skal droppes?
Han er begyndt på lidt det samme til frokost og aftensmad. Vil helst kun spise grønsager og ikke brød, kartofler, pasta, ris og kød.
Er det ok i en periode at han mest lever af grønsager eller har du nogle fif til hvordan jeg får lokket lidt anden mad i ham. Du foreslog sidst at han får mad i stykker han selv kan spise. Sådan foregår det allerede, han er overhovedet ikke interesseret i mad der er moset eller bliver givet med ske eller gaffel. Han vil selv og det får han lov til og han har fået familiens mad i en god måneds tid nu.
Håber du endnu engang kan hjælpe ;-)
Venlig hilsen
Jette