Brev:
Babyen sover ikke
10. juli 2004
Alder:
2 mdr.
Babyen sover ikke
Hej
Vi har fået en søn - han er knap 2 måneder.
Vores problem er at han sover meget lidt i løbet af dagen. En typisk dag sover han omkring 3-4 timer. Søvnen er afbrudt, og det er faktisk kun om natten han får sammenhængende søvn.
Her sover han fra ca. 22 til 2-3 tiden. Efter at have fået mad, sover han igen fra ca. 3-6. Altså ikke mere sammelagt i døgnet end ca. 12 timer.
Hans mor ammer ham ind imellem, men det er ikke det han bliver mæt af. Han får mælkeerstatning (Nestle - NAN H.A.1.). Det er muligt det ikke mætter ham nok - vi har hørt om en anden slags NAN, som er baseret på majs (skulle mætte mere).
Vi er meget opmærksomme på at koge flasker m.v., så vi tror ikke det er bakterier.
Er det normalt at et spædbarn ikke sover mere? Vi har læst at spædbørn typisk sover 18-20 timer.
Håber du kan hjælpe med råd....
Med venlig hilsen
Henrik Dalgas