Brev:
Ændret søvn - 4 mdr.
13. august 2010
Alder:
4 mdr.
Ændret søvn - 4 mdr.
Kære Helen
Jeg skriver til dig, da vores datter på 4½ mdr pludselig har ændret sine sovervaner.
Normalt ville hun sove 2-3 timer om formiddagen og 1-2 timer om eftermiddagen og en lille powernab sidst på eftermiddagen. Hun har generelt sovet godt om natten med ca. 3 ammninger.
Nu er hun begyndt at sove ½ til 1 om formiddagen og ca. 2 timer om eftermiddagen og hun tager stadig sin powernab. Dette fungerer nogenlunde. Synes ikke at hun altid er helt i hopla, hun er dog også i fuld gang med et tigerspring (19 uger i tirsdags)
Hendes søvn om natten veksler også meget. Generelt har jeg ammet hende kl 20:30, hvor hun falder i søvn. Herefter har hun ca. vågnet hver 3 time for at få mad. De sidste par nætter har hun vågnet mange gange. Hun sover dog 3 timer i træk første på natten. Når jeg tager hende op om natten virker hun ikke altid sulten. Det virker mere som om hun ikke kan finde ro.
Vi har prøvet at tænde en lille dæmpet lampe, prøvet at berolige hende ved at ligge min hånd på hendes bryst osv osv. Umiddelbart er der ikke noget der virker. Hvis jeg tilbyder hende brystet så tager det, men hun sutter ikke i gennem som når hun er sulten. Hun kan herefter sove en times tid også starter det hele igen. Jeg har prøvet lade hende ligge i vores seng, men hun vågner stadig op og virker urolig.
Håber at du kan komme med et godt råd. Vi er lidt trætte herhjemme pga. manglende nattesøvn :-)
Hilsen
Mette