Svar: Frugtmos, lactulose og jern sammen ?
15. august 2010
Alder:
6 mdr.
Kære Signe
Umiddelbart sker der nok ikke så meget ved at blande laktulose og jern i samme portion frugtmos, men hvorfor ikke adskille det, så er du helt sikker på at han får det fordelt over døgnet og er også sikker på at han får spist det hele ...
Jeg vil foreslå dig at du giver lidt frugtmos med laktulse om formiddagen og om aftenen inden sengetid, og så giver ham jern om eftermiddagen.
Det er ikke særligt store mængder frugtmos han behøver, 1-2 spiseskefulde vil være nok til at få både laktulose og jern og han behøver således ikke få for meget, selvom det gives 3 gange dagligt :)
Se i øvrigt planen for dagen, som jeg netop har sendt dig i andet svar ...
Prøv i øvrigt grøntsagsmos fra glas, som indeholder både kød og fisk, så han på den måde får mere og mere variation og mere og mere rigtig mad. Det kan også være med til at holde maven igang naturligt og stille og roligt skal han jo så til at have mos af de grøntsager I andre spiser, kan få lidt sovs på mosen, indmaden af en frikadelle, lidt laks eller lignende :) Men mos fra glas, kan fint bruges en overgang, det vil være helt okay.
Fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske