Brev:
Grønsagsspisende dreng
16. august 2010
Alder:
12 mdr.
Grønsagsspisende dreng
Kære Helen.
Mange tak for tidligere svar. Med hensyn til søvnrytme har min lille dreng pludseligt vendt hans A-menneske rytme til at være en rigtig dejlig syvsover. Skønt.
Jeg har nok i forhold til andre mødre lidt af et luksusproblem vdr Kaares kost.
Min lille dreng elsker grønsager og han nægter at spise andet til aftensmad før han får lov til at sidde og guffe ærter, kogt gulerod, squash eller hvad der nu lige er i sig. En overgang var han kun til grønsager til forkost og lod til at være kørt helt træt i rugbrød. Det har dog heldigvis løst sig selv.
Jeg synes, at det altid bliver så besværligt at få kartofler, ris eller pasta i ham til aften og frygter at han ender med at blive lige så bøvlet at give mad, som hans storebror var det i sin tid. Gustav var dog den dimentrale modsætning, der slet ikke gad røre noget der lignede en grønsag.
Han du ikke et godt fif til, hvad jeg skal stille op med min dejlige drengs sunde livretter, og hvad jeg kan gøre for at køre kulhydrat indtaget lidt mere spændende. Han sidder forresten altid og spiser alt der er grønt med fingrene, super ærtpincetgreb :) men gider ikke selv spise kartofler og kød eller fisk.
På forhånd tak for svar
Mange hilsner fra
Bettina