Brev:
Rytme - 5 mdr.
17. august 2010
Alder:
5 mdr.
Rytme - 5 mdr.
Hej Helen,
Jeg vil gå lige til sagen. Alfred er det vi kalder en livlig ung mand med masser af fremdrift! Vil op og stå og gider ikke putte/kramme.
Han har kun fået min mælk indtil omkring 4,5 måned hvor vi lige så stille begyndte med grød. Han er 70 cm og 8,5 kilo, så han er godt i stand.
I går begyndte vi at indføre en rytme (som ligner dem du ofte forslår). Alfred bliver 6 måneder d. 03. sept.
Her er vores rytme:
Tidlig morgen mellem 06-07: ammes
Morgen 7.30-08: grød
Ammes og puttes til formiddagslur 09.30 (sover 1 ½ time)
Frokost 12: grøntsagsmos og vand af kop
Ammes inden middagslur kl. 14 og puttes herefter (sover ½ time)
Eftermiddag 16.30: Ammes
Sen eftermiddag 16.45-17.15: powernap
Aften 18: Grøntsagsmos og vand af kop
Aften 19: Amning
Puttes til natten mellem 20.30 med amning
Vi håbede, at han ville sove bedre om natten, nu hvor vi introducerer 2 grøntsagsmåltider, men nej! Han vågnede kl. 00, kl. 03 og kl. 06 (sov til til 6.45). Det er faktisk mere end før, hvor han ofte (men langt fra altid) sov fra ca. 21-03/04.
Vi er helt udmattede, og jeg har sådan brug for en rytme! Før i tiden fik han bare min mælk efter behov (læs: når det passede Alfred), men jeg føler ikke jeg laver andet hele dagen (og om natten) end at fodre ham og putte ham - det hele var kaos, så derfor indførelse af rytme.
Hvor lang tid tager det mon Alfred at vænne sig til den? Hvornår kan vi forvente, at han kan klare sig uden mad om natten? Kan det være rigtigt, at han er sulten om natten ovenpå så meget mad om dagen (dog væsentlig mindre mælk).
Vi overvejer at flytte ham ind i sit værelse - hvordan/hvornår gør man lige det? Ville det hjælpe tror du?
Suk - det er hårdt, synes jeg...
Kærlig hilsen
en træt mor