Brev:
Skriger, når hun skal i seng
18. august 2010
Alder:
18 mdr.
Skriger, når hun skal i seng
Hej Helen
Nu er Julie blevet 18 måneder og hun er en glad lille en med masser af energi. Men vi har et problem med at få hende til at sove om aftenen.
Vi har et fast putteritual med at hun får et glas mælk, børster tænder, læser en kort bog og synger en sang inden hun lægges i sin seng. Det har virket fint indtil for 14 dage siden. Nu skriger hun helt vildt når hun skal lægges i sengen, og bliver ved. Har prøvet at gå, men hun bliver mere og mere ked af det, så det ender de fleste aftener med at vi ligger ved siden af hende til hun sover.
Det ville også være ok hvis det ikke var fordi hun tager 1 time om at falde til ro (skal hele tiden se om vi stadig er der) + jeg er bange for at det bliver en vane for hende at vi ligger ved siden af hende. Når hun først sover hører vi ikke mere til hende før næste morgen.
Er det separationsangst og hvad kan du foreslå vi gør?
Vil lige nævne at det er meget nemmere for hende hvis det er far der putter, men stadig ikke nemt som det har været. Min mand rejser meget så kan ikke lade ham gøre det hver aften selvom det ville være det nemmeste lige nu.
Glæder mig til at høre din mening om hvad der er bedst at gøre lige nu for at få hende til at nyde at komme i seng igen.
Med venlig hilsen
Anne