Brev:
Gulerodsstykker galt i halsen
26. august 2010
Alder:
16 mdr.
Gulerodsstykker galt i halsen
Kære Helen,
Jeg har et kort spørgsmål til dig:
Vores søn er nu næsten 16 måneder, men har stadig kun 4 små tænder (to foroven + to forneden). Han går i vuggestue, og jeg har set, at de får rå gulerødder (flækket i 4 dele).
Jeg er noget bekymret over, om han kan få de hårde gulerodsstykker galt i halsen, så jeg vil meget gerne høre din holding til det?
Vi har nævnt det for lederen, men hun forstod ikke rigtig vores bekymring. Jeg ved godt, at de har stærke gummer, men jeg tænker, at der stadig er forskel på at have 12 tænder - som mange af de andre har - og 4 tænder.
Jeg vil også gerne spørge dig, om du har et forslag til morgenmad; Vores søn er kørt træt i havregrød, så pt. får han yoghurt naturel med enten havregryn eller fiberdrys uden sukker. Evt. lidt honning på. Er der andre gode ting, vi kan give ham? :-)
Mange tak for dine gode råd!
Mange hilsner, J.