Brev:
Søvn dag og nat - 9 mdr.
28. august 2010
Alder:
9 mdr.
Søvn dag og nat - 9 mdr.
Hej igen Helen...
Som jeg har skrevet til dig før, så sover Kornelius ikk særlig godt om natten, han vågner alt fra 5 - 10 gange pr nat, han får sutten og så sover han roligt igen... jeg ved dog at han kan sove uden sut fordi nogen gange vågner han også falder han selv i søvn igen...
Jeg har fået at vide af min sp at jeg skulle lade ham brokke sig og når han så går over i rigtig gråd så skal jeg yderliger vente 2 min med at gå ind til ham og det har jeg så gjort i en periode men sys ikk rigtig det hjælper noget og puha hvor er det også hårdt midt om natten bare at ligge og lytte til ham.
Jeg kan ikk forstå hvorfor vores nætter skal være så rodede, feks i nat var jeg der inde 2 gange og igår nat var jeg derinde 10 gange, hvorfor er der ikk noget rytme over vores nætter? jeg har prøvet at bryde hovedet med om der evt sker noget om dagen de nætter hvor han er vågen 10 gange men jeg kan slet ikk finde noget at bide mærke i.. han er nu næsten 10 mdr gammel, burte han ikk snart bare sove? han har sovet igennem 1 gange på de næsten 10 mdr og mor her er træt og endnu værre er at det er drengen også.
Han er begyndt i vuggestue for 1 mdr side nu og det går super deroppe men han sover dog ikk mere end højst 30-60 min pr lur (han får en formiddagslur og en eftermiddags) så nu er vi begyndt at han nogen gange skal have en powernap sen eftermiddag og når han står op fra den så er han så ked og ulykkelig og han vågner aldrig bare frisk op så vi hader efterhåneden den lur :-( skal dog siges at når han vågner af sine andre lure så er han glad og frisk, for en kort stund.
og egentlig er han ret vrøvlet meget af dagen pga de dårlige lure og de dårlige nætter og jeg ved ikk hvordan vi kan hjælpe ham med at ændre det ?
Heldigvis har vi en stille morgen og behøver ikk haste da jeg har ferie lige pt og derefter går jeg over på barsel igen da jeg er gravid og kornelius bliver storebror til dec når han lige er fyldt et år.. så ja der sker nogle ting herhjemme men jeg sys slet ikk vi er klar til en lille ny nu hvor nætterne stadig er så dårligt..
Han spiser sidste flaske kl 20 (260 ML CA) også får han ikk noget før morgenmaden. han virker dog heller ikk sulten om natten når han vågner.. han spiser rigtig fint i løbet af dagen så det er ikk der problemer ligger.
Undskyld hvis mit brev er rodet men har så meget i hovedet og kan slet ikk selv finde hovede og hale i det andet end at Kornelius sover dårligt både om dagen og om natten.
Håber du kan hjælpe os lidt...
Hilsen Sine