Brev:
Besværligt putteritual
28. august 2010
Alder:
4 mdr.
Besværligt putteritual
Kære Helen
Vi har tidligere haft glæde af dine svar og har nu et putterelateret spørgsmål, som vi håber, at du kan hjælpe med. Vi har en dejlig lille dreng på fire måneder (6,6 kg. 63 cm lang), som snart har en alder, hvor vi gerne skal kunne lægge ham i sin seng og få ham til at sove uden alt for meget besvær.
Lige nu har vi et putteritual, hvor han først spiser hos sin mor, og dernæst lulles i søvn af enten far selv eller mor. Sidstnævnte foregår på den måde, at vi holder ham blidt i vores arme, mens vi sidder på en stor træningsbold og vugger ham i søvn, det tager ca. 15 minutter at lulle ham i søvn. Om natten er dette dog ikke nødvendigt, da vi her som regel kan lægge ham over sin seng uden problemer, da han for det meste falder i søvn lige efter han har ammet.
Vores dreng ammes som hovedregel, men han får 3 flasker dagligt. En til aften, en omkring en 4-tiden om natten, og en i forbindelse med sin middagslur. Han sover 3-5 timer første på natten/aftenen og vågner derefter med 2 timers mellemrum for at spise. Om dagen er han vågen 1-3 timer af gangen, dvs. han har en tidlig + sen formiddagslur og en tidlig og sen eftermiddagslur og en tidlig aftenlur – herefter puttes han til natten.
Vi vil rigtig gerne kunne lægge ham i sin seng eller barnevogn uden at skulle vugge ham først, da hans størrelse efterhånden går det svært for os at lulle ham på bolden, uden vi selv kan mærke det værker i ryg og mave. Det skal lige nævnes, at han ikke bruger sut, idet han bliver sur når vi prøver at give ham denne, vi har forsøgt med mange forskellige slags, men han vil ikke sutten.
Hvis vi lægger vores dreng i sengen og synger eller lign., bliver han hys, ja den eneste måde vi pt. synes fungerer er ved at lulle ham i søvn, men han er uden tvivl ved at være for stor til det. Har du nogle forslag til hvordan vi kan putte ham både i løbet af dagen + aftenen, så at vi ikke skal lulle ham?
Vi håber, at du har nogle gode forslag, for vores besværlige putteritual gør pt. at det er svært at komme ud med drengen i løbet af dagen + tage på besøg hos andre, for vi har meget svært ved at putte ham uden træningsbolden, han skriger og bliver utilpas – ja, og det gør selvfølgelig også os utilpasse ved situationen.
Vi håber, du kan hjælpe, og vi ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Mor & Far