Brev:
Separationsangst - 15 mdr.
29. august 2010
Alder:
15 mdr.
Separationsangst - 15 mdr.
Hej Helen,
Tak for dit råd om flaske afvænning i sidste uge. Vi er i gang men det går ikke så godt.
Jeg tror nemlig at Josefine lider lidt at seperationsangst, vil jeg kalde det i mangel af et bedre ord. Det er så startede inden vi begyndt på flaskefvænningen... det er vel 1½ måned siden det startede.
Hun vågner om natten og er rigtig ked af det og græder og græder og vi prøver på alle måde at trøste hende; vand, mælk, ren ble, sut. Men intet hjælper..... efter 20-30 min falder hun til ro og få lidt at drikke og sover så videre. Men det virker voldsomt når det står på.... hun er virkelig ulykkelig og det er som om at hun ikke sanser at jeg går rundt med hende. Når hun falder til ro kan vi somme tider få hende til at sove i sin seng igen men ofte ender hun inde hos os.
Jeg ved ikke disse natteture hænger sammen med at hun startede i vuggestuen for ca 1½ måned siden (før det var hun i dagpleje). Hun stortrives dog i vuggestuen og de siger at hun altid er glad og smilende når hun er der. Samtidig er der sket der herhjemme at vi nu begge arbejder fuldtid (for første gang i Josefines (og faktisk også Alfreds liv) og det giver jo at vi ikke har så mange timer sammen om aftenen som tidligere.
Ville det være en god ide at lade hende sove hos os i et stykke tid så hun ved at mor og far er her også om natten?
Jeg håber vi snart finde en løsning for de natteture tager på hele familien der vågner (Og sikkert også på de andre i opgangen for hun skriger/græder meget højt).
Hilsen