Brev:
Udenlandske modermælkserstatninger
29. juni 2004
Alder:
9 mdr.
Udenlandske modermælkserstatninger
Kære sundhedsplejerske
Tak for en god brevkasse, hvori jeg ofte henter svar på mine spørgsmål.
Imidlertid er der nu et nyt spørgsmål, jeg ikke kan finde svaret til:
Min mand og jeg opholder os i øjeblikket en periode i Tyskland, og vi har derfor været nødsaget til at købe et tysk mærke modermælkserstatning, fordi vi simpelt hen ikke kan finde nogle af de danske (vi plejer at bruge Allomin). Vores søn er præcist 9 måneder. (han får 3 flasker i døgnet + 3 måltider fast føde).
Vi vil dog gerne være helt sikre på, at det nye tyske mærke er i orden, og vil derfor spørge dig vedr. MILUMIL3: mener du, at det dækker drengens behov for jern, vitaminer etc...? der står på pakken, at det er 'Junior-Folgemilch ab dem 8. Monat', at det er 'gesünder als Kuhmilch durch viel Eisen, Jod, Zink und Vitamine' samt at det er 'prebiotisch'.
Hvad er din vurdering?
På forhånd tak for hælpen
Med venlig hilsen
Mie