Svar: Barnets hårtab
12. juli 2004
Alder:
3 mdr.
Kære Lotte
Det er naturligt at børn ikke bibeholder den hårpragt, som nogle af dem er født med. Ofte slider de håret af (de ligger jo meget) og du skal derfor være opmærksom på om han ligger lidt for meget med hovedet til den ene side, da der er slidt mere hår af her. Det er vigtigt at du vender hans hoved fra side til side, så hans kranie får en fin facon.
Sørg også for at vaske hans hår, brug cirkelbevægelser og en skumklud og red hans hår hyppigt igennem med en tættekam, så du undgår arp.
Det nye hår som kommer kan have en anden farve og også være anderledes i tykkelse. Men det er rigtigt at det ser lidt mærkeligt ud i den periode, hvor barnet har bare pletter:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske