Brev:
Ammeintervaller
12. juli 2004
Alder:
1 mdr.
Ammeintervaller
Min datter er næsten 6 uger gammel, og bliver ammet samt suppleret med nutramigen, da jeg ikke har nok mælk. Hun havde kun taget 150 g på over 2 uger, og min sundhedsplejerske rådede mig derfor til at give hende en flaske med modermælkserstatning efter hvert måltid, og at lægge hende til hver 3. time både dag og nat, for at øge mælkemængden. Den følgende uge havde hun så taget 300 g på.
Min datter suppleres stadigvæk med erstatning, og efter anbefaling fra min sundhedspl. giver jeg hende at spise hv. 3. time om dagen, og så sover hun om natten - i alt 7 måltider i døgnet.
Dette medfører, at jeg ofte vækker hende når hun sover om dagen, for at lægge hende til brystet.
Er det forkert, at afbryde min datters søvn, når hun ser ud til at sove så godt?
Ville det nedsætte mælkemængden, hvis jeg gik over til at amme hv. 4. time, eller når min datter selv melder sig? Jeg vil så gerne fortsætte med at amme min datter.
Med venlig hilsen
Den tvivlende