Svar: Ammeintervaller
12. juli 2004
Alder:
1 mdr.
Kære tvivlende
Jeg tror nu ikke du skal tvivle så meget. Umiddelbart så lyder det som om at du har fået en god vejledning af din sundhedsplejerske og jeg synes at du fortsat skal følge hendes råd.
Jo mere man ammer, jo mere mælk kommer der og derfor vil der være en risiko for at din mælkemængde blev nedsat, hvis du gik over til kun at amme hver 4 time.
Det er rigtigt at man ikke bør vække børn som sover, men i tilfælde som jeres, hvor din datter har behov for ekstra mad, så vil det være et nødvendigt onde. Det er langt bedre at holde hende igang ved brystet i løbet af dagen og så amme hende lidt mindre om natten, så I begge får en sammenhængende søvn der. Det er også vigtigt for din mælkeproduktion at du får sovet og hvilet dig.
Bed din sundhedsplejerske om lidt ekstra besøg, så hun hele tiden kan følge jer og rådgive jer i bedste retning.
Fortsat held og lykke med den lille pige.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske