Brev:
Hvor meget mme? - 2 mdr.
6. september 2010
Alder:
2 mdr.
Hvor meget mme? - 2 mdr.
Hej Helen!
Min søn William kom til verden 8.7 2010, dvs han er knap ni uger. Mit spørgsmål går på hvor meget mme han skal ha i døgnet og hvor ofte.
Han vægt var 3660 ved fødslesen og 5 kg ved 5 ugers undersøgelsen. Jeg tror han vejer omk 6 kg nu (har prøvet at veje mig med ham).
Han har fået flaske fra han var ca en uge.
Problemt er at han er begyndt, kun spiser 4 gange i døgnet , og knap 200 ml pr gang, dvs han ligger mellem 750-800 ml i døgnet, han spiser med ca 4 timers mellemrum i dag timerne, men er indenfor den seneste uge begyndt at ta et stræk på 10-12 timer fra fra ca 17 og frem. han sover fra ca 19-20 og til han skal ha flaske ved 3-5 tiden.
Jeg syntes det er utrolig længe at undvære mad for sådan en lille dreng. Skal jeg forsøge at vække ham ved fx 21 tiden og tilbyde flaske elller skal jeg bare lade ham regulere det selv??
Har forsøgt at give ham mindre pr gang, men så græder han og vil ha mere og kan ikke finde ro. ofte virker det endda son om han godt kunne spise mere af gangen???
Han sover som nævnt hele natten og tar også nogle gode lure i løbet af dagen, er ofte kun vågen 1.5-2 timer af gangen.
Når han er vågen virker han veltilpas, han har god øjenkontakt, nemt til smil og er begyndt at gribe efter legtøj og han forsøger at bruge lyde. Han kan både lige alene i et stykke tid men elsker selvfølgelig at være på arm:)
Han har afføring en gang om dagen og altid tunge tissebleer når han bliver skiftet 5-6 gange om dagen.
håber du kan vejlede mig
Med venlig hilsen
Lisa