Svar: Er pulvermad ok?
21. juni 2004
Alder:
4 mdr.
Hej
Ja de industrielt fremstillede produkter er ernæringsmæssigt lige så gode som dem man selv laver.
Man kan sige at når barnet begynder at kunne tygge eller skal have grovere kost, så er de industrielle produkter ofte for fine i konsistensen og her kan det være bedre selv at lave grød/mos, men hvis din søn fortsat er på 'fin kost' så er der ingen problemer i at du køber produkter.
Kartoffelmos er god som substans i mos og så komme blandende grøntsager i. Nu skriver du ikke hvor gammel din søn er, men du kan evt. fortsat lave kartoffelmos (evt. af bagekartofler, hvis han bedre kan kapere smagen af disse) og så komme lidt gulerodsmos i. Du kan også lave mos på blomkål og brocholi.
Du må en tur i supermarkedet og se hvad der findes af produkter både i pulverform og på glas og så evt. suplere med lidt hjemmelavet.
Fortsat held og lykke med ham.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske