Svar: Morgenmad til 1 årig
12. juli 2004
Alder:
12 mdr.
Kære Tine
Umiddelbart vil jeg sige at det kan I godt. Flere af de morgenprodukter man kan købe er fyldt med sukker/honning og er ikke særligt gode, så man skal se sig godt for. Men havrefras burde være okay, hvis du giver ham dem rene uden sukker og med mælk.
Du kan naturligvis give ham dem så han selv kan spise og så drikke mælk til, men spørgsmålet er om han får nok på den måde. Ellers så vil havrefras jo blive blødgjorte af at ligge i en tallerken med mælk, så du kan også prøve at give ham dem, som man normalt ville spise dem,- med en ske.
Havrefras vil nok ikke mætte på samme måde som havregrøden, hvor en almindelig portion havregryn nok er bedre, så det kunne du jo også forsøge med. Ellers så skift lidt imellem det, så han får lidt af hvert.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske