Brev:
Vuggestue, madplan m.m.
8. september 2010
Alder:
9 mdr.
Vuggestue, madplan m.m.
Kære Helen
Så er min lille/store pige blevet 9 måneder. Der er sket mange ting siden sidst og derfor også meldt sig nogle nye spørgsmål på banen.
1. Min datter er startet i vuggestue og det går virkelig fantastisk godt, ingen problemer overhovedet, men hun er nu begyndt at vågne lidt flere gange og være urolig om natten, kan det hænge sammen med vuggestuestart eller?
2. Jeg har fulgt din plan for dagen du gav mig da hun var blevet 8 måneder som har fungeret super til hende, men nu er hun startet i vuggestue og de giver mad lidt anderledes til middag end jeg plejer:
Når hun vågner fra formiddagslur får hun risgrød og ved 13.30-14.00 tiden får de rugbrød/brød med frugt. Hun spiser det fint det er ikke det, men jeg har jo fulgt din madplan med grøntsagsmos m. kød eller fisk + rugbrød m.m. Er det ok den måde de gør det på og i så fald hvad synes du man kan tillade sig at lave om på ifølge deres madplan?
Vi betaler for madordning så synes også det ville blive lidt dyrt i længden hvis vi selv vælger at medbringe/betale for mad på glas, men hvad synes du? Er det helt fint det de gør?
3. Kunne du måske atter lave en lille madplan:-) ?
4. Hvor mange gange skal jeg amme og hvor skal de ligge?
Hvis det er 3 gange: Må de ligge eftermiddag (det er jo begrænset hvad hun får at drikke af kop), sen aften og nat/tidlig morgen eller ved sengetid, sen aften og tidlig morgen/nat
Hvis det er 2 gange: Må de så ligge sen aften og 1 nat/tidlig morgen eller en ved sengetid og en nat/tidlig morgen???? Hvad synes du?
Jeg ved godt jeg ikke må amme for meget, men er det i orden at jeg nogle gange giver hende en enkelt gang mere om natten end jeg plejer? Når hun er urolig om natten er det bedste lige at ligge hende kort til brystet, jeg trækker brystet væk mens hun er klar over det og det fungere fint, men er det ok?
Atter tusinde tak for dine altid dejlige og forstående svar, man skulle tro du nogle gange kender en personligt:-)
Kærlig hilsen
Maibrit