Svar: Godnathistorie - 15 mdr.
8. september 2010
Alder:
15 mdr.
Kære Lillepigens mor
Der er ingen dumme spørgsmål!! :)
I kan i princippet godt putte en godnathistorie ind i det nuværende ritual, så I f.eks. først taler lidt om dagen og hvad der er sket og så slutter af med at læse lidt højt, imens hun så skal lægge sig ned, falde til ro og falde i søvn.
I kan dog også vælge ikke at gennemgå dagen og i stedet læse en historie, netop for at det hele ikke skal trække ekstra langt ud. I kan variere det, så de dage, hvor I føler at hun har brug for at få bearbejdet en masse oplevelser inden hun skal sove, så taler I lidt med hende om alt det der er sket. Og andre dage, så vælger I at læse lidt højt for hende i stedet :)
Her er det fuldt ud tilladt at være fleksibel, det afhænger helt af hvordan I alle tre har det bedste og hvad I skønner virker mest hensigtsmæssigt den pågældende aften :)
Fortsæt endelig jeres trygge og dejlige måde at sige farvel til dagen på :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske