Brev:
Mælk og vægt
15. september 2010
Alder:
11 mdr.
Mælk og vægt
Hej Helen
Det handler om mælk igen :-)
Ida, som snart fylder et år, kan li næsten al slags mad, og det er jo dejligt. Men hun spiser bare ikke ret meget af gangen.
Hun har ikke taget på de sidste par måneder, hvilket jo er forståeligt nok, når man sammenligner madindtag med aktivitetsniveau. Hun er meget aktiv, kravler rundt, går rundt om møblerne og vil hele tiden gå med os i hænderne. Hun er en meget glad pige, faktisk så glad at de i vuggestuen har udtalt, at de aldrig har haft så glad en baby - og det er jo dejligt.
Hun trives fint, er aldrig sur og tvær, så umiddelbart ser det ikke ud til at hun mangler noget - og dog - for hun vil meget gerne spise om natten. De fleste dage får hun 1 flaske med vælling ved sengetid og 1 flaske om natten. Spiser alt mellem 150-200 ml. Men nogle gange vil hun gerne have 2 flasker om natten, og synes derfor det går den gale vej... Synes 3 flasker er for meget, alderen taget i betragtning.
Mit spørgsmål går på, om vi skal fjerne (nogle af) flaskerne eller give hende, hvad hun efterspørger???
"Problemet" med hende er, at hun vil spise selv. Vi kan ikke få lov til at give hende noget som helst. Vi må ikke engang give hende en gaffel med mad på, hun vil selv stikke den ned i maden, og det er altså lidt svært for hende. Jeg er sikker på, at hun vil spise meget mere, når hun har lært at spise selv, så vi øver og øver, men hvad gør vi indtil da???
Når det lykkes for hende, spiser hun fint, men når det går galt bliver hun frustreret og kaster med ske og gaffel og skal absolut ikke have mere... Hun har sin egen vilje ;-)
Ser frem til dit svar.
Venlig hilsen
Nina