Brev:
Den kære søvn - 10 mdr.
16. september 2010
Alder:
10 mdr.
Den kære søvn - 10 mdr.
Kære Helen.
Jeg har brug for et råd ang. søvn.
Min datter på 10 måneder har fået den "vane", at vågne op efter ca. ½ time-3 kvarters søvn (til nat). Hun kan så snildt være vågen i 2-3 timer, hvilket vi bare SLET IKKE synes om. Hun er glad og leger.. Jeg kan lægge mig med hende og så ligger hun med lukkede øjne og tonser rundt som en tornado og kan slet ikke finde hvile. Pludselig sover hun. Der kan gå ½ time-3 kvarter med det pjat.
Det er ikke hver dag hun laver det stunt, men meget ofte.
Hun har været vågen 4-5 timer inden hun bliver lagt og der viser hun tydeligt at hun er træt ved at gnide øjne, gabe og begynde at pjevse.
Hun falder ofte i søvn med sin flaske, men vågner så pludselig op efter 5 min. Kan nogle gange få hende til at sove igen.
Hun skal på eget været værelse om 14 dage og så prøver vi med den helt store putteomvæltning. Altså gå ind til hende 1000 gange og sige godnat tænker jeg. (Det er også her du gerne må komme med et godt råd) :-)
Det kan vi ikke rigtig gøre nu, da hendes utilfredshed og gråd vækker storebror.
Og vi er også meget modtandere af "godnat og sov godt" metoden. Vi ser ikke det, at græde sig selv i søvn som en særlig positiv oplevelse for nogle og vi lærer hende kun, at det ikke hjælper at kalde og bede om trøst/hjælp....
Hun er en stædig og meget nysgerrig lille bandit og vi vil rigtig gerne have vores aftener tilbage.
Vi troede faktisk det var pga. 4 tænder der kom samtidig, men de er brudt frem, så nu ved vi ikke om det er den nye stil her i huset...
Kærlig hilsen
Mor til O