Svar: Baby kræver meget opmærksomhed
12. juli 2004
Alder:
4 mdr.
Det er normalt at børn bliver trætte af deres legetøj efter nogen tid og så er det en god idé at lægge det væk, finde noget nyt frem og efter et par uger tage det gamle frem igen, for at skabe nyhedens interesse.
Legetøj for jeres datter alder kan være: Sansetæppe påsyet forskellige ting (billeder, stof, frynser, et spejl osv), ophængte ting i træ, plast, forskellige farver og former, tøjdyr og gribedyr i stof, rangler, bideting, legetøj som ruller, kantet bold, spejl.
Derudover er bevægelege gode og det kan være at cykle med hendes ben, vugge hende, hjælpe hende til at trille osv. Svømning er også altid godt. At puste ned i vandet, plaske eller lade vandet løbe over kroppen. Man kan også købe mange sjove ting, som kan bruges til leg i vandet.
Hun har brug for jeres stimulation og hun kræver meget opmærksomhed, men hun har også godt af at ligge lidt for sig selv og ikikke på ting, som interesserer hende, det kan såmænd også bare være en lysplet på væggen.
Det er dog stadig kortvarrigt hvor længe hun kan ligge og underholde sig selv, men lad hende være på gulvet og snak med hende også selv om du går rundt og laver andre ting. Det kan du sagtens gøre allerede nu.
Fortsat held og lykke med hende.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske