Brev:
Soverytme og ulykkelig lille dreng
24. september 2010
Alder:
5 mdr.
Soverytme og ulykkelig lille dreng
Hej Helen..
Jeg har et par spørgsmål ang. søvn og gråd om natten.
Vores lille dreng kom til verden 4 uger for tidlig "23 april 2010", han var fin og fin top karakter, vejede 2341 kg og var 46 cm
De første 4 måneder har han grædt rigtig meget hver dag han skulle spise og sove, vi har været indlagt 2 gange i randers den første gang "6 uger gammel" mente de at han spiste han for hyppigt, så det blev faste tidspunkter hvor han spiste.
Igen da han var til 8 ugers undersøgelse blev jeg af min læge sendt til randers sygehus igen fordi han græd rigtig meget stadig, der mente de at han slugte luft når jeg ammede ham, så derfor gik vi over til flaske, men det hjalp ikke rigtig så mente de at det bare var kolik.
Så efter 8 uger fik han flaske.
Da han var ca 3 måneder sov han igennem om natten. men sov rigtig dårlig om dagen og græd stadig meget.
Min sundhedsplejerske mente at vi skulle prøve at putte ham lidt oftere fordi hun mente han var overtræt, hver gang han skulle sove, skreg han ca 1 time voldsomt og vi gik hanm i søvn..
Nu står han ca op kl 7 og er meget glad, så kommer ud og sove i voksipose ca kl 9 og så sover han ca til kl 12, så får han flaske ca 200 ml og så leger vi indtil kl ca 14, så bliver han puttet igen så kan han nemt sove til kl 17 og så spiser han en flaske igen, så har vi prøver at putte ham i seng ved ca 8 tiden med flaske først men han skriger helt vild, så jeg har købt endnu en voksi pose som han bliver puttet i. efter ca en time sover han i hans egen seng, men efter ca 2 timer går det løs han skriger i søvne og når vi gider han flaske spiser han kun 30 ml så skriger han vild igen sådan er det ca hver time indtil kl ca 7.
Når han sover om dagen ligger jeg ham bare i barnevognen og han sover med det samme, men om natten er han vildt urolig og meget ked af det..
Jeg har prøvet at lade ham sove i barnevognen og ved mig men det hjælper ikke. Han bruger sut men den hjælper ikke altid, men nogle gange kan han godt vågne og græde fordi han har tabt den.
Vi har svært ved at finde ud af om han er sulten, har ondt, eller hvad der er galt..
Det skal lige siges at han er undersøgt flere gange, og vi har været til zoneterapi og kitopraktor, så jeg tror ikke han fejler noget.
Han er lige begyndt at smage på sin første grød.
Håber du kan hjælpe os med en bedre natte søvn.
Med venlig hilsen
Laila