Brev:
Problemer med rugbrød
25. september 2010
Alder:
15 mdr.
Problemer med rugbrød
Hej Helen.
Nu sætter jeg simpelhen min lid til dig :-)
Har en fantastisk pige på 15 mdr. som trives og alt i alt ikke volder mange problemer. Dog er rugbrødsspisningen til frokost ved at irritere mig noget så voldsomt.
Det er først inden for de sidste 14 dage det er lykkes at få hende til at spise det - dog kun hos dagplejemoderen. I starten måtte hun presse på, men nu spiser hun det stort set uden problemer - ca. 1 helt stykke - hver dag.
Men når det så bliver weekend, er hun umulig at få det i, så for 3. gang er hun kommet ud til middagslur uden frokost.
Hvorfor skal det være så besværligt herhjemme, når det går så fint hos dagplejemoderen? Hun bliver jo næsten helt hysterisk når man forsøger. Har både prøvet at lade hende sidde med det selv, hjulpet hende og nærmest tvunget det i hende, men lige lidt hjælper det. Hvor stædig har man lige lov at være:-)
Og det hælper ikke engang at tilbyde hende det igen efter middagsluren, hvor hun ellers burde være sulten nok.
Hun er slet ikke kræsen ellers og spiser stort set alt - uden man skal tvinge nye ting i hende.
Håber virkelig du kan hjælpe mig...
Venlig hilsen
Trine