Brev:
Mad til for tidligt født
29. juni 2004
Alder:
4 mdr.
Mad til for tidligt født
Hejsa,
Jeg har et spørgsmål vedr. mad til min lille søn på lidt over 4 mdr., som blev født 6 uger for tidligt.
Vi har hele tiden regnet med 2 terminer - den aktuelle hvor han blev født og så den hvor han skulle være født.
Han er godt med 'modenhedsmæssigt' og størrelsesmæssigt. Dog har han været lidt senere om det...
Men, mit spørgsmål går på om vi snart kan begynde med lidt vælling, da han er blevet (næsten) umættelig : ) Om natten sover han max. 4 timer ad gangen - hvilket jeg syntes er lidt lidt : /
Min sundhedsplejerske anbefaler at vi venter med grød til om en måneds tid, altså når han er ca. 5 mdr. - pga. af hans tarme???!! Men, hun mener godt at hvis det strengt nødvendigt, så kunne jeg da godt prøve med lidt vælling.
Hvad siger du?? Er det for meget for hans tarme allerede, at skulle have en kop vælling til natten? Vil ikke starte med flaske, da han spiser så fint hos mig.
På forhånd tak,
Venlig hilsen Dorte