Brev:
Første skemad
26. september 2010
Alder:
3 mdr.
Første skemad
Hej Helen,
TAK for dine gode ideer og forslag (afvaenning af sut og fysisk aktivitet) til mine spoergsmaal til min dreng paa 2 aar!
Her er spoergsmaal til lillebror paa nu 3,5 mdr.: han har fra ca. 2 mdr. haft meget svaert ved affoering (jeg "fuldtids-ammer"), dvs. der kan gaa helt op til 14 dage mellem hver affoering - det ved jeg kan vaere normalt, men han har indimellem onde skrigture, hvilket jeg kun kan komme frem til at pga. hans manglende affoering, for det er naar der er gaaet omkring 5-7 dage siden sidst.
Vi har et par gange givet en "stik-pille" som har givet affoering og ellers forsoeger jeg med cykelbevaegelser etc. og har ogsaa givet noget af der der "laktose"-lignende noget der skulle goere affoering tyndere etc., men det virker ikke som om det hjaelper saerligt.
Nu er han jo snart fire maaender, hvor man teoretisk kan begynde med lidt skemad, ikk? - men ville det vaere en idé allerede nu at begynde at give lidt skemad en gang om dagen, altsaa noget frugtmos - for at hjaelpe ham med at kunne have afffoering - eller skal jeg vente til efter han er fire maaneder?
Hvis du mener at jeg nu kan begynde med lidt skemad/frugtmos - hvilken skulle der vaere? (med min store dreng startede jeg med paere og figenmos - det var han vild med!!- som jo maa vaere godt til at faa "gang i maven"?!)
TAK
Lone