Brev:
Sove i samme værelse - alle sammen?
27. september 2010
Alder:
22 mdr.
Sove i samme værelse - alle sammen?
Hej Helen.
Nu jeg er blevet gravid, dukker der selvfølgelig en hel masse spørgsmål op, så der kommer nok en hel masse breve fra mig.
Det første er et meget konkret problem. Hvor skal vi alle sove, når nummer 2 dukker op?
Lige nu sover vi alle sammen i samme soveværelse, M i en tremmeseng lige ved siden af vores seng. Og det er vi faktisk meget glade for. Samtidig bor vi i en ret lille lejlighed, så han har slet ikke fået sit eget værelse endnu, han har til gengæld et stort legeområde i stuen. Vi har et ekstraværelse, men det bruger vi som spisestue lige nu, og jeg forestiller mig, at det bliver børneværelse for de to børn, når de bliver lidt større.
Mit spørgsmål er så:
Er det helt hen i vejret, at have begge børn i vores soveværelse? Ville den lille mon forstyrre den stores søvn? M var selv en meget (MEGET) urolig nyfødt, så det kunne den næste jo også være?
Og hvad med senge? Hvis alt går efter planen, er M 2 år og 3 måneder gammel når den lille dukker op. Har vi virkelig brug for to tremmesenge? Eller ville det være en ide at købe en ny seng til M (måske allerede nu?), og så kunne den lille få tremmesengen/ sove i vores seng? Det sidste gjorde M nemlig, da han var lille, og det var grunden til vi overlevede den første tid ;)
Det var så det første spørgsmål :)
Med venlig hilsen