Svar: Tidsforskel ved flyvning
12. juli 2004
Alder:
6 mdr.
Små børn vil reagere på tidsforskel og være vågne om natten, blive mere pylrede osv. På samme måde som voksne også har jetlag. Det kan godt vare en uges tid at komme ind i den nye situation. Derfor er det altid vigtigt, når man rejser lagt med børn, at man tager det roligt på turen og ikke regner med at man skal styrte rundt og opleve en masse i de dage man er væk.
Ofte er det jo også især den ene vej at der er problemer og mon ikke, da I skal til USA, at jetlaget vil være værst, når I kommer hjem.
Under selve flyveturen, skal I naturligvis være opmærksomme på at han ikke kan udligne trykket i ørerne, som I kan. Det vil derfor være godt at give ham noget at drikke, så han kommer til at synke. Vær også opmærksom på at han har behov for både at ligge ned, men også vor at bevæge sig undervejs. Man kan bestille plads på nogle af de forreste sæder, hvor der er lidt mere gulvplads og hvor der også er placeret en lift på væggen, spørgsmålet er dog om han kan være i en sådan til den tid. I må spørge luftfartsselskabet, hvad de vil foreslå.
Rigtig god rejse.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske