Brev:
Dårlig søvn og spisning
28. september 2010
Alder:
0 mdr.
Dårlig søvn og spisning
Kære Helen.
Efter nu 3 døgn med al for lidt søvn både for os og Gustav samt adskillige opkastninger, kan jeg mærke at jeg har brug for vejledning.
Jeg aner simpelthen ikke hvad der går galt og bruger virkelig meget energi på at gætte mig til hvorfor han ikke sover mere/ længere og hvorfor han kaster så meget mælk op.
Det mest skræmmende er, at det var samme problemstilling med Sofia (dog værre) og vi fandt aldrig svar eller løsning dengang.
I løbet af dagen sover han kun 5-40 min. af gangen. Dog sover han bedre i barnevogn eller svøbt og i min favn.
Han melder sig meget hyppigt til spisning ca. 1 gang i timen og gylper hyppigt og har 1-2 reelle opkastninger. Jeg tror at han sluger en del luft og kan mærke at han lettes ved bøvs og prutter- men de er svære at fremkalde. Derfor ammer jeg ham, hvor han nærmest er siddende lodret, i håb om at han ikke sluger for meget luft.
Om natten går det helt galt. I nat tog han først et flot stræk på 2,5 timers søvn. Herefter spiste han (incl bøvsning) ca. 20 min. Blev svøbt og puttet men var urolig i 40 min. Måske sov han 5 min. ind i mellem. Sutten siger ham ikke noget her.
Og sådan fortsatte vi x 4 indtil nu, hvor han slutter af med 3 eksplosive opkastninger. Han virker nu rolig og sover svøbt i min favn.
Jeg tænker alverden:
Løber min mælk for hurtigt i ham?
Er der noget galt med min mælk?
Hvad er det der foregår siden at det er det samme mønster med begge børn?
Osv.
Hilsen