Brev:
Sparker dynen af / falde i søvn selv
28. september 2010
Alder:
9 mdr.
Sparker dynen af / falde i søvn selv
Kære Helen!
Har du nogen gode råd til hvordan vi holder vores lille dreng på snart 10 måneder varm?
Når vi putter ham til natten, vågner han så snart vi prøver at putte dynen på ham. Hvis han er vågen når vi putter dynen rundt om ham, sparker han den med det samme af. Han ligger også meget urolig, og synes måske det er derfor den er generende? Indtil nu har vi løst problemet med at give ham en undertrøje på under pyamasen, men nu synes jeg det begynder at blive ret køligt om natten, selvom vi kun lufter ud og ellers holder vinduet lukket på hans værelse.
Det samme sker når vi putter ham i barnevognen. Jeg har forsøgt at starte med voksiposen for at kunne pakke ham bedre ind, men også den sparker han af, eller "krøller sammen" så han ligger rigtig ubehageligt. Eneste måde her er måske at lukke posen helt, men så er jeg bange for at han får det for varmt, da det jo ikke er vildt koldt endnu og han er en varm dreng...
For at undgå at han kommer til at ligge og fryse, vipper jeg ham først med en hånd under bv.betrækket for at holde dynen på plads, og når han er ved at være træt kan jeg give slip, men blive ved med at vippe/trille indtil han er i dyb søvn.
Spørgsmålet er derfor som jeg startede ud med at skrive:
Hvordan holder vi ham varm inden- og udendøre?
Og når vi har denne kamp med at holde dynen på i barnevognen, hvordan får jeg ham lært at falde i søvn selv i barnevognen?
Vi var startet på din metode hvor jeg triller og afventer, men det har jeg nå opgivet indtil videre?
Spændt på om du har nogen gode råd:o)
Kærlig hilsen
mamma til S.