Brev:
Får min søn på 6 mdr. mad nok?
30. september 2010
Alder:
6 mdr.
Får min søn på 6 mdr. mad nok?
Kære Helen
Så er jeg her igen med et spørgsmål om mad :-).
Vores dreng er nu 6 1/2 måned, og hans madplan ser således ud:
Tidlig morgen (05-06): En lille flaske
7.30-8: Havregrød (stor portion) m. frugtmos, vand af kop.
11: Ris/majsgrød m. frugtmos (stor portion), frisk frugt i hånd, et par rugbrødshapser til at øve os på.. Vand af kop.
Eftermiddag: Stor flaske
18: Frisk frugt i hånd, Grøntsagsmos m. kød/fisk (stor portion af fx en kartoffel, en gulerod, 2 broccolibuketter og et stykke kød), vand af kop, lidt frugtmos til dessert.
19.30-20: Puttes til natten m. stor flaske.
00: Stor flaske.
I sidste uge begyndte han pludselig at sove 7 timer i træk om natten - det fortsatte i 5 dage, hvor vi var lykkelige over, at han nu sov igennem. Men ak, nu vågner han igen efter 4-5 timer, og vil nu ofte ikke sove videre, hvilket betyder, at min nattesøvn igen er ødelagt.
Ydermere er han begyndt at have afføring i bleen tidligt om morgenen (hvilket han ikke har haft siden han var helt lille) - og vi skal derfor op og skifte ham v. 5-tiden...og så er han frisk som en havørn (og gnaven og træt en time senere). Han sover fortsat i dobbeltsengen imellem os, selvom min mand vist er lidt træt af det :-).
Får han nok at spise? Han er en stor dreng på over 10 kilo, nysgerrig og glad, og ganske tydelig i sine signaler. Men er det for lidt mad, der gør at han ikke sover igennem?
Jeg ser frem til dit svar!
Venlig hilsen
Signe