Brev:
Hyppig opvågning om natten - 7 mdr.
30. september 2010
Alder:
7 mdr.
Hyppig opvågning om natten - 7 mdr.
Kære Helen
Så har jeg endnu engang brug for lidt input fra dig.
Min søn er næsten 7 måneder og der har næsten altid været lidt udfordringer omkring det med at sove. Men det løses jo efterhånden. Gennem den seneste måned er han begyndt at vågne rigtig mange gange om natten og han burde jo efterhånden kunne klare sig uden mad om natten hans alder taget i betragtning.
Vores døgn ser nogenlunde således ud:
Kl 5-6 : amning og forsøger at sove videre
Kl 6-7 : står op og laver havregrød. Hertil vand. Spiser god portion.
Kl 8-9: ammes og puttes til formiddagslur – sover 1 -2 timer
Kl 11: frokost. Lidt bondebrød m pålæg og grød og vand.
Ca. 12.30 – men tidspunkt varierer noget. Ammes og puttes til middagslur.
Kl 15.30. Frugt og ammes.
Kl. 17 – nogle gange powernap / nogle gange ammes.
Kl 18: aftensmad – mos m kød, vand
Kl 19-20: ammes og puttes. Har tidligere forsøgt at give aftenflaske men han vil ikke have den efter han er begyndt m aftensmad. Herefter kan han godt vågne en del gange, hvor han lige skal trøstes eller have sutten.
Kl. 22 – 23: Flaske med MME. Men han spiser kun max 100 ML.
Fra kl. 2 ca. vågner han rigtig hyppigt. Får oftest sutten. Hvis jeg tilbyder mad, spiser han ikke ret meget. Tror mest det er hygge-spisning. Men han bliver rigtig sur, hvis jeg prøver med vand i stedet. Så kører den derfra med opvågning hver halve eller hele time, hvis han ikke får mad og hver anden time, hvis han ammes.
Det er ved at rigtig frustrerende og jeg er simpelthen så træt. Jeg kan jo også mærke på ham, hvis vi har haft en dårlig nat. Så virker han uoplagt og skal hurtigt hen og sove igen om morgenen. Ved simpelthen ikke hvordan jeg kommer videre og får ham til at sove noget bedre. Tror måske det ville hjælpe, hvis han spiste noget mere sidst på aftenen. Men det er jo svært, når han ikke rigtig vil.
Han sover stadig i tremmesengen ved siden af vores seng, men kommer over til mig sidst på natten. Har overvejet at rykke ham til sit eget værelse, men kan simpelthen ikke overskue at skulle rende frem og tilbage, så længe han sover som han gør.
Det skal lige nævnes at han derudover trives rigtig godt, er glad og udvikler sig rigtig fint motorisk ;-)
Håber du kan komme med lidt input. På forhånd tak.
Mange hilsner
C