Brev:
Mange daglige afføringer
3. oktober 2010
Alder:
6 mdr.
Mange daglige afføringer
Hej Helen,
Min datter på snart 7 måneder har mange daglige afføringer - i gennemsnit 5-6. Jeg synes, det er mange, men er det normalt?
Jeg har forsøgt at skære ned på indtaget af frugt, og hendes indtag af mad over en dag ser nogenlunde sådan ud:
7.30 Havregrød og vand af kop
9.00 Frugtmos (jerntilskud) og frisk blød frugt (her sutter hun ikke kun på det, men tager reelle bider, som hun "tygger" og sluger) og vand af kop
9.45 Amning
12.00 Grøntsagsmos, rester af aftensmad mv. Vand af kop
14.00 Amning
16.30 En lille portion grød, uden frugtmos (indtil for nylig blev hun ammet her, men denne amning er nu erstattet af grøden). Vand af kop
18.00 Grøntsagsmos med udgangspunkt i familiens aftensmad hvis muligt. Vand af kop
19.30 Amning
22.30 Amning
05.00 ca. Amning
Er der noget i denne dagsplan, der kan gøre, at hun har så mange daglige afføringer? Jeg tænker, om der måske er andre ting end frugtmos/frugt og grød, som jeg kan give hende som mellemmåltider, som virker mindre lakserende?
Mange hilsner
Anne