Brev:
Afvænning af flaske - 11 mdr.
4. oktober 2010
Alder:
11 mdr.
Afvænning af flaske - 11 mdr.
Hej Helen....
Ja så har jeg igen brug for et par råd:-)
Har siddet og læst dine svar på netop dette spørgsmål, men vil jo gerne have en plan der er rettet direkte mod vores datter.
Isabella bliver et år om 3 uger og vi tænker om det snart er ved at være tiden at hun bliver afvænnet fra flasken???
Hun er vant til at få en flaske til puttetid ca kl 19, ca 250 ml. (nogle gange spiser hun mindre). Derudover giver vi hende en "drømmeflaske" og en tør ble når vi går i seng (ml 22-24).
Vi tænker tit, at hun måske godt kan undvære drømmeflasken, men har egentlig ikke orket at tage kampen, da der hele tiden har været problemer med at sove igennem - alt i alt har hun nok kun sovet igennem 2-3 uger (spredte dage). Det er selvfølgelig hårdt, men derfor grunden til at vi ikke har "turde" skippe den flaske.
Men hvordan griber vi det an?
Skal hun stadig have begge flasker, og så mindre og mindre deri?
Vi tænker tit at hun måske ikke er ordentlig mæt når hun kommer i seng. Det eneste hun gider er pasta og forskellige grøntsager, kød er hun også kræsen med. Vi lader hende altid smage på det vi får, men det ryger som regel ud, så der bliver altid lavet pasta samt de grøntsager hun vil have ved siden af vores mad!
Skal hun til at have lidt grød som putteritual, altså i stedet for flasken? Og hvis ja, skal hun så starte det op når vi begynder afvænningen? Eller først når hun ikke får flasken mere?
Venlig hilsen
Rikke