Brev:
Grød om eftermiddagen
5. oktober 2010
Alder:
8 mdr.
Grød om eftermiddagen
Kære Helen
Tak for dit gode, grundige svar sidst. Det var meget brugbart for mig/os.
Denne gang et lidt enklere spørgsmål ang. mad.
Vores søn er nu 8 måneder og trives fortsat. Han er MEGET glad for mad, og det er også noget, vi gør en del ud af. Min strategi er at lave så god mad til ham, at han bliver boende hjemme til han er mindst 20 ;-)
Hans rytme er oftest:
7.30 Stor portion havregrød + vand
Leger og går morgentur
9.00 Morgenlur af en times varighed
11.00 Frokost: rugbrødshaspsere, grøntsagsmos og fx ½ avocado + vand
Leger, går tur
13-13.30 150 ml MME og herefter lur i ½-1 time
Leger eller er afsted til aktivitet
16.00 Frugt og/eller yougurt: fx ½ banan, 5-6 vindruer, frugtmos fra glas, æblebåde
Leger
18.00 Aftensmad: baseret på vores mad, dvs. ris/pasta, kød + grøntsager
Bad og aftenhygge
19.30 200 ml MME og puttes til natten, uden problemer
24.00 eller 01.00 Ammes (eneste amning, der er tilbage og som jeg gerne vil holde fast i lidt tid endnu)
Spørgsmålet går på mad i løbet af eftermiddagen.
Andre børnefamilier har fortalt os, at de spiser aftensmad allerede 17.15, fordi barnet bare er så sulten der.
Det vil vi gerne undgå, men vi har godt bemærket, at han på det seneste næsten ikke kan vente til kl 18 og så bliver madlavningen lidt stressende for os.
Er det en idé at give ham en portion mættende grød i løbet af eftermiddagen, måske sammen med frugt eller fx kl 17? Eller vil det gå ud over appetiten til aftensmaden?
Vi siger tak,
Anne