Svar: Grød om eftermiddagen
5. oktober 2010
Alder:
8 mdr.
Kære Anne
God strategi - at lave så godt mad han at blive boende til han er mindst 20 :) Husk dog på at spiser han meget nu, så spiser han 10 gange så meget, når han bliver 15 ... :) :)
Grød om eftermiddagen kan være en rigtig god idé, til de børn der er meget sultne - netop for at trække tiden lidt inden aftensmaden. Der sker jo i princippet ikke noget ved, at han får grød kl. 16 og I så spiser aftensmad kl. 18-18.30, som det nu passer ind i hverdagen.
Han kan også få en portion tykmælk med rugbrødsdrys, havregryn, mysli (uden honning og chokolade) og på den måde få noget der mætter mere end frugt, men mindre end grød, hvis det viser sig at grøden mætter for meget ...
Og så er det ofte også en god idé at give boller om eftermiddagen, det kunne være f.eks. havregrynsboller - opskriften på disse finder du i babykøkkenet her på siden :)
Så grød, brød, frugt, surmælksprodukt er normalt det man serverer om eftermiddagen og her må I vurdere, hvad der vil mætte ham tilpas, så han også stadig kan spise aftensmad og så aftensmaden ikke behøver ligge allerede kl. 17 ...
Håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke og rigtig god weekend! :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske