Brev:
Søvn igen igen - 13 mdr.
6. oktober 2010
Alder:
13 mdr.
Søvn igen igen - 13 mdr.
Hej igen!
Det er ved at være et stykke tid siden jeg skrev til dig sidst. Men nu har jeg igen brug for dine gode råd :))
Lillebror er efterhånden blevet 13 mdr og går i dagpleje siden august måned. Det går fint, spiser og udvikle sig godt. Han er for en lille måneds tid siden begyndt at gå rundt og det er dejligt. Han viser temperament og ved hvad han vil. Dejligt :)) Han har fået dræn for anden gang, det væsker ofte fra hans ører og han får ofte panodil i løbet af aften og natten. Der god kontakt med ørelægen :))
Lillebror er begyndt at være meget tryghedssøgende, specielt om aften og om natten. Dette har stået på i et par måneder. Han deler værelse med storebror og dette funger fint. Storebror elsker det og finder det trygt, men hvad med lillebror? Hvonår bliver han glad og tryg med at storbror er på værelset og bruger mor måske lidt mindre om natten? :))
Om aftenen græder han i 5-10 min og falder i søvn derefter. Der er en fast putteritual med storbror, kommer i tremmesengen og ligge, får sin sovebamse (bliver desværre ikke brugt i dagplejen) og sut og en sut i hånden. Og lige når jeg er gået ud, begynder han at græde. Storbror er også blevet puttet samtidigt.
Lige nu ligger jeg på en madras ved siden af tremmesengen, når lillebror kalder i løbet af natten. Han vågner i løbet af natten 1-2 gange og kan bare ikke falde i søvn igen, ofte tager det 2 timer før han sover igen. Han vil gerne se mig, så ofte skal jeg sidder op, nogle gange er jeg heldig, at han bare holder mig i hånden. Han får noget at drikke, nogle gange panodil, skiftet ble men intet hjælper. Så græder han lidt, så snakker han og leger med sutten og efter et par timer falder i søvn. Han bliver puttet kl 19.30-20 og er godt træt og vågner senest kl 6. Han sover en middagslur kl 12-14.. Vi har prøvet at få ham over i vores seng tidligt morgen, men så vil han bare lege. Ofte ender det med at vi står op kl 5..
Hvad sker der lige med hans søvn?? Det har nok noget at gøre med at han er begyndt at gå, men holder det ikk snart op og hvordan kommer vi igennem det? Har læst og læst din bog :)
Han har ellers i godt en måned sovet bare så godt. Faldt selv i søvn om aftenen og natten uden brok.. Rent luksus :))
Om dagen er han dejlig (dog lidt træt) og udforsker verden. Han ser rigtig meget op til storebror og vil gerne gøre de samme ting som hans dejlige storbror :)
Og lige et sidste spørgsmål. Hvor stor sandsynlighed er der for at 3. barn også er ørebarn? Det er hårdt med de ørebørn, men vil gerne have flere børn (måske en lille pige) :))
Tusind tak for dine svar og hav det rigtigt godt :))