Brev:
Søvn i løbet af dagen - 8 mdr.
6. oktober 2010
Alder:
8 mdr.
Søvn i løbet af dagen - 8 mdr.
Hej Helen..
Vi har en datter på 8 ½ mdr., som sover rigtig dårligt om dagen..
Hun er en glad og sprudlende pige. Hun er ikke bange for nogen og elsker sin storebror som kan få hende til at skraldgrine :-) Hun spiser godt og meget. Clara er stort set aldrig ked af det og nem med alt andet end lige søvnen om dagen.. Hun har ellers fra start af sovet rigtig godt om dagen, men det har hun fuldstændig lagt på hylden nu..
Claras dag ser nogenlunde sådan ud:
Vågner ca. kl. 7
Får havregrød med frugt og mælk i kop ca. kl. 7.30
Puttes til formiddag ca. kl. 9.15
Denne vågner hun så fra efter ca. ½ - 1 time....
Ca. kl. 11 får hun rugbrødshapsere og vand i kop (her kan hun sagtens spise 1½ skive rugbrød).
Ca. 3 timer efter hun er stået op fra sin formiddagslur puttes hun til middag.. Her er det så at hun max. sover en time og så er hun vågen!
Så sover hun så ikkke mere resten af dagen, selvom vi forsøger at putte hende sen eftermiddag..
Om eftermiddagen får hun lidt youghurt med frugt og en flaske mme.
Ca. kl. 17.30 spiser hun en stor portion aftensmad, som stort set består af det vi spiser.
Kl. 19 bliver hun puttet med en flaske mme og sover hele natten igennem.
Jeg har prøvet at give hende en flaske inden middagsluren i tilfælde af at hun ikke skulle være mæt, men det gør ingen forskel..
Hun er rimelig nem at putte, bliver lagt ud i hendes barnevogn og så ligger hun og snakker lidt hvorefter hun så falder i søvn af sig selv.. Skal måske lige have sutten en enkelt gang..
Hvad gør jeg?? Hun kan vel ikke nøjes med max. 2 timers søvn i løbet af 12 timer??
På forhånd tak for hjælpen :-)
Med venlig hilsen
Camilla
P.S. Skrev til dig tidligere ang. vores søn og hans temperament i børnehaven og vil lige give dig en lille update :-) Vi snakkede rigtig meget med ham om det hver dag, flere gange om dagen og det har hjulpet, så nu er det ikke et problem mere :-)