Brev:
Frugtmos - 6 mdr.
6. oktober 2010
Alder:
6 mdr.
Frugtmos  - 6 mdr.
Kære Helen
Tak for dit sidste svar... vi har nu nogenlunde styr på Maltes døgnrytme. Til gengæld kører vi på 2. uge med en grum forkølelse, der så har forstyrret rytmer og madindtag væsentligt. Til gengæld har han fået mere smag for min mælk igen, da jeg over flere dage måtte lægge ham til 4 gange aften/nat og tidlig morgen, da han ellers ikke ville drikke nogen former for mælk! Så der er vist ikke noget der ikke er så skidt, at det ikke er godt for noget ;o)
Nå, men mit spørgsmål er er vedrørende frugtmos. Det går nemlig rigtig godt med at spise mad, selvom han er præmatur, og han er meget glad for grød med frugtmos. Kartoffelmos glider kun ned hvis den spædes op "half and half" med frugt. men jeg må prøve at trappe ned, når han bliver en mere habil spiser.
Jeg har opdaget at den frugtmos fra Hipp med jordbær, blåbær og æble først er fra 6 måneder (står der på pakken). Men kan de ikke tåle alle slags frugtmos??? Nu er han jo 6 måneder (her skal vi så lige lægge 3 uger til pga. den for tidlige fødsel), men er der mon en grund til at mosen først anbefales fra 6 måneder og ikke 4?
Hilsen Maltes mor