Brev:
Forslag til morgenmad - 7 mdr.
7. oktober 2010
Alder:
7 mdr.
Forslag til morgenmad - 7 mdr.
Kære Helen,
Tak for dine super gode besvarelser! Jeg følger dine råd slavisk, og det har gjort mange ting i hverdagen meget nemmere!
Jeg er især glad for dine forslag til rytme og mad. Alfred er jo en madglad stor dreng nu på 11 kilo og 7 måneder.
Alfred spiser godt til formiddag (1 dl), frokost (2 dl), eftermiddag (1-2 dl.) og aften (2 dl), men så halter det også resten af tiden. Natamningen som ligger omkring kl. 02 er ikke rigtig en succes mere. Han slipper og smasker og virker mere træt end sulten!? Skal vi prøve at fjerne den helt mon?
Selvom vi har fjernet morgenamningen (han får mælk kl. 13, 16, 19 og 02 nu), så vil han stadig ikke spise grød!!! Han virker faktisk ikke sulten om morgenen!?! Meget mystisk. I nat blev han ammet tidligt allerede kl.23, og kl. 8 ville han stadig ikke have grød – det er ret mange timer uden mad. Han virkede glad og veltilpas og ikke sulten. Eller skal jeg mon indføre morgenamning igen og fx droppe den om eftermiddagen?
Vi har prøvet følgende grødtyper: quinua, hirse, ris, øllebrød, havre, havregrød. VI har prøvet med alle mulige toppings, men det hjælper ikke. Frugt i hånden hjælper lidt, men ikke meget.
Jeg er lidt i syv sind, da han ikke sover længere en 30 min. til formiddagslur – sikkert fordi han bliver sulten. Hvad kan jeg give ham i stedet for grød (tror simpelthen ikke han gider konsistensen!).
Skulle jeg mon prøve at flytte natamningen til om morgenen og så supplere med lidt yoghurt og sødmælk af kop, eller hvad?
Hvornår kan børn egentlig klare sig uden modermælk eller MME? Det jeg gerne vil vide er hvornår jeg kan stoppe amningen uden at skulle i gang med MME og flasker osv. – Jeg har ingen planer om det!! Skal bare vide det, hvis nu mine bryster ”sætter ud” af sig selv…
På forhånd tak for hjælpen