Brev:
Flaske om natten, part two
10. oktober 2010
Alder:
10 mdr.
Flaske om natten, part two
Hej Helen.
Så er vi her igen, sidst spurgte vi, hvordan vi fik vænnet Felix af med flaske om natten. Du foreslog en putteklud, som vi også brugte når han skulle have flaske i forvejen, så jeg tænkte, at det jo nok blev nemt, men men men...
Når jeg lægger puttekluden til ham, tror han, han skal have flaske og går så helt amok, når han ikke får den. Nu har vi prøvet ikke at give ham flaske, når han vågner om natten, hvilket kun resulterer i absurd skrigeri, indtil han får flasken, i nat efter 2 timers intens hylen, fik endelig en flaske kl 1 og sov til kl 5, blev vugget og sov til 6.30.
Sidst vi prøvede, efter dit brev, var det 5 nætter for fuld udblæsning, indtil vi gav op, og gav ham flasken, når han krævede den.
Det skal siges, vi også har en 2 årig storesøster, og vi begge går på arbejde, så vi bliver nødt til at sove en smule.
Og jeg må nok indrømme, at jeg ikke kan overskue ugers natlige skrigeri, da det også kun er mig, der kan få ham til at slappe lidt af, og det derfor kun er mig, der hopper rundt med ham om natten.
Han går i vuggestue, og jeg tænkte, at hvis han fik flasker om dagen, ville han ikke være tørstig om natten, så han får to flasker, men de ligger begge en time før han får sine lure, så han burde ikke forbinde flasken med søvn, MEN det gør han så om natten.
Derudover spiser han stadig grød, fordi han har været meget syg på det sidste. Han får tilbudt det vi andre får, han smager, spytter det ud, men sidder og siger "mam mam" indtil grøden ankommer.
Han ligger stadig inde i vores værelse, kan det være derfor han vågner, når vi går i seng? Vi havde prøvet at lægge ham ind i et andet værelse, men det betød, at jeg løb frem og tilbage hele natten.
Kan det være fordi han ikke får nok mælk i flasken? Hvor meget skal der være i den kl 19, kl 23?
Og er det fordi han stadig spiser grød og ikke "rigtig" mad? Han får hvad de spiser i vuggestuen, men er tydeligt kræsen(?) når han kommer hjem. Og når han skal spise foregår det med skeer i hænderne, ellers er det for kedeligt.
... og det sidste, sikkert meget mærkelige spørgsmål. Kan det være min mand? Jeg synes tit Felix sover bedre, hvis manden tager en nat på sofaen???
Som du kan høre, er moren ved at blive lidt desperat;-) Men han er en meget glad, meget aktiv dreng, så det er kun nætterne der er anstregende.
Venlig hilsen
Pernille